Misja programowania w bibliotece
20 czerwca 2018
Uczniowie z kl. I-III realizowali od marca program z Funduszy Europejskich Polska Cyfrowa finansowany ze środków unijnych pt. „Misja programowania”. W ramach zajęć uczniowie odwiedzili również Gminną Bibliotekę w Winnicy, gdzie stworzyli własną grę offline z wykorzystaniem instrukcji warunkowych.
Zajęcia odbywały się w cyklu 15 zajęć dwulekcyjnych i kształtowały kompetencje w trzech sferach: programowania w świecie fizycznym i wizualnym oraz kształtowania kompetencji społecznych i wychowawczych. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem dzieci. Uczniowie chętnie poznawali nowe zagadnienia związane z programowaniem, a potem stosowali podczas zajęć. Układali proste algorytmy dotyczące codziennej sytuacji np. układali w logiczną całość sekwencje dostępnych czynności – parzenie herbaty czy mycie zębów. Potrafili skonstruować całość instrukcji do sterowania osobą w świecie fizycznym oraz pionkiem na planszy – gra Cody Roby. Poznali i analizowali problem/sytuacje w celu znalezienia rozwiązania w wizualnym środowisku programowania w aplikacji Code.org czy rozważając różne „zachowania” duszka w grze Scratchu oraz programowali i testowali robota Photona. Nauka przez zabawę sprawiła uczniom wielką radość. Niektórzy czuli niedosyt, kiedy zajęcie dobiegało końca. Mamy jednak nadzieję, że udało się nam zachęcić uczniów do kontynuowania i samodzielnego programowania w świecie wizualnym.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2018-06-20 |
Data publikacji: | 2018-06-20 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Katarzyna Szymańska |
Liczba odwiedzin: | 763 |