Misja programowania w bibliotece

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

20 czerwca 2018

Uczniowie z kl. I-III realizowali od marca program z Funduszy Europejskich Polska Cyfrowa finansowany ze środków unijnych pt. „Misja programowania”. W ramach zajęć uczniowie odwiedzili również Gminną Bibliotekę w Winnicy, gdzie stworzyli własną grę offline z wykorzystaniem instrukcji warunkowych.

 Zajęcia odbywały się w cyklu 15 zajęć dwulekcyjnych i kształtowały kompetencje w trzech sferach: programowania w świecie fizycznym i wizualnym oraz kształtowania kompetencji społecznych i wychowawczych. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem dzieci.  Uczniowie chętnie poznawali nowe zagadnienia związane z programowaniem, a potem stosowali podczas zajęć. Układali proste algorytmy dotyczące codziennej sytuacji np. układali w logiczną całość sekwencje dostępnych czynności – parzenie herbaty czy mycie zębów. Potrafili skonstruować całość instrukcji do sterowania osobą w świecie fizycznym oraz pionkiem na planszy – gra Cody Roby. Poznali i analizowali problem/sytuacje w celu znalezienia rozwiązania w wizualnym środowisku programowania w aplikacji Code.org czy rozważając różne „zachowania” duszka w grze Scratchu oraz programowali i testowali robota Photona. Nauka przez zabawę sprawiła uczniom wielką radość. Niektórzy czuli niedosyt, kiedy zajęcie dobiegało końca. Mamy jednak nadzieję, że udało się nam zachęcić uczniów do kontynuowania i samodzielnego programowania w świecie wizualnym.

Galeria

  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2018-06-20
Data publikacji:2018-06-20
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Katarzyna Szymańska
Liczba odwiedzin:763