Wiwat! Wiwat! 100 lat Niepodległa

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

10 listopada 2018

W ramach bicia "Rekordu dla Niepodległej" o godz. 11.11 cała społeczność szkolna wraz z rodzicami włączyła się w odśpiewanie hymnu. To była piękna chwila, a zarazem lekcja historii. Każdy z nas czuje się Polakiem i pragnie w jakiś sposób uczcić 100 rocznicę odzyskania niepodległości. Z tej to okazji każda klasa pracowała nad projektem pod hasłem" Niepodległa". 

"Niepodległa - drzewo dla Polski"   W klasie I  za pomocą odbiorników multimedialnych pokazano dorobek i osiągnięcia  Polaków w ostatnim stuleciu w dziedzinach sportu, sztuki, nauki, literatury, muzyki. Ważnym momentem  okazała się gra dramowa, gdzie uczniowie odgrywali różne role (żołnierze, wolontariusz, powstańcy) - poszło im świetnie. Rozluźniającym momentem była rozmowa o naszych polskich specjałach - kotlet schabowy, oscypki, bigosik. W ostatnich minutach w klasie obudził się duch miłości do Ojczyzny oraz jej historii. Dzieci z olbrzymim zaciekawieniem zadawały pytania dotyczące historii Polski oraz dzieliły się wiedzą, którą już miały. Z wielkim zaangażowaniem uczyły się i śpiewały pieśni patriotyczne. Na podsumowanie zajęć wykonaliśmy nasze specjalne drzewo dla Polski, a na niej 100 odpowiedzi, dlaczego jesteśmy patriotami. W zajęciach towarzyszyli nam rodzice.  Bycie Polakiem Małym lub Polką Małą jest fajne i bardzo ważne. Fajne, bo należysz do wspaniałego narodu. Ważne, bo masz piękną ojczyznę o burzliwej historii i bogatych tradycjach, a przy wielu jej bohaterach "wysiada" nawet James Bond. 

"Niepodległa" - plakat. Klasa II pracowała metodą projektu i przygotowała w dwóch grupach plakaty z okazji 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości wykonując je różną techniką z przygotowanych wcześniej materiałów. Uczniowie wykazali się własną inwencją twórczą oraz doskonała współpracą ukazując na pracach radość z okazji tak wielkiej chwili.

„Niepodległa - poznajemy pierwotny tekst Mazurka Dąbrowskiego” - tak brzmiał  przewodni temat projektu realizowanego w klasie trzeciej. Zadaniem jednej z grup było dokonanie analizy nieznanej  im dotąd pierwotnej wersji hymnu polskiego oraz uzupełnienie luk w tekście właściwymi wyrazami. Drugi zespół w oparciu o dostępne słowniki i encyklopedie wyjaśniał znaczenie niezrozumiałych i nieznanych  wyrazów. Po zakończeniu pracy uczniowie wymienili się spostrzeżeniami oraz porównali pierwotny tekst z ówczesnym. Dzięki podjętym działaniom trzecioklasiści będą świadomymi wykonawcami najważniejszej dla wszystkich  Polaków pieśni narodowej.

W ramach projektu „Niepodległa” klasa IV wykonała plakat o symbolach narodowych oraz ich znaczeniu dla odzyskania niepodległości. Uczniowie podjęli próbę odpowiedzi na pytanie, dlaczego po 123 latach Polacy odzyskali niepodległość, a także o warunkach życia naszych rodaków pod zaborami i sposobach radzenia sobie z próbami czynionymi przez zaborców w celu wynarodowienia Polaków.

 

Klasa V opracowała projektem pod hasłem „Niepodległa - poezja w czasach wojny”. Uczniowie klasy V wykonali gazetkę i prezentację multimedialną. Podczas wspólnej pracy poznali życiorysy kilku wybranych polskich pisarzy i wierszy z ich twórczości. Uczniowie przygotowali również recytację wiersza pt.: „Katechizmu  młodego Polaka”. Podczas wspólnej pracy targały nimi różne emocje: od radości po lęk. Wiele obaw budziła również prezentacja efektów własnej pracy na forum klas IV-VIII.

Projekt edukacyjny klasy VI "Niepodległa - tworzenie chmur tagów w aplikacji Word Cloud". Uczniowie klasy VI wykazując się samodzielnością, kreatywnością i innowacyjnością podzieleni na grupy w ramach projektu pracowali przy użyciu aplikacji Word Cloud Generator. Efektem ich pracy były tzw. "chmury tagów" ze słowami "stulecie", "niepodległość", "Piłsudski" i "patriota". Uczniowie dopisywali do słów kluczowych skojarzenia i zapisywali je na szkolnych tabletach. Uczniowie zaprezentowali zapisane grafiki na forum szkoły. Następny projekt już za miesiąc.

 Uczniowie klasy ósmej przygotowali prezentację multimedialną dotyczącą wybitnych polskich przedstawicieli literatury okresu wojny i okupacji. Poszczególni uczniowie zaprezentowali sylwetkę Juliana Przybosia, Jana Lechonia oraz Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego.

 

Galeria

  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2018-11-10
Data publikacji:2018-11-10
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Katarzyna Szymańska
Liczba odwiedzin:791