Publiczna Szkoła Podstawowa im. ks. kan. Jana Sieka
Liczymy kwiaty, motyle, żabki
10 czerwca 2020
Wprowadzenie liczby 10 - przeliczanie elementów.
Prezentacja cyfry 10
- Rodzic prezentuje obraz graficzny cyfry 10 (karty pracy 6- latka str. 52, karty pracy 5- latka str. 45) , objaśnia z jakich dwóch cyfr składa się cyfra 10
- dziecko kreśli cyfrę w powietrzu, wodzi palcem po śladzie, układa cyfrę 10 z tasiemki, ze sznurka, z drucika kreatywnego itp.
- dziecko liczy palce w obu rękach:5 palców u jednej ręki, 5 palców u drugiej to razem 10.
Rozwiązywanie prostych zadań z treścią.
- Nad łąką fruwało 9 motyli niebieskich i 1 żółty. Ile wszystkich motyli było nad łąką?
- Na łące rosły 3 kwiaty pomarańczowe i 7 czerwonych. Ile kwiatów rosło na łące?
- W prawej ręce mam 5 palców i w lewej mam 5 palców. Ile mam wszystkich palców razem?
Dziecko po usłyszeniu każdego zdania układa liczmany (klocki, kredki itp.) zgodnie z ilością elementów podanych w zdaniu, np. odliczają 9 klocków (9 motyli) i dosuwają 1 klocek (1 motyl) , przeliczają ustalając w ten sposób wynik dodawania.
Dzieci 6- letnie karty pracy część 5 str. 52 i 53
Dzieci 5- letnie karty pracy część 4 str. 45 i 46
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2020-06-10 |
Data publikacji: | 2020-06-10 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Katarzyna Szymańska |
Liczba odwiedzin: | 749 |