Publiczna Szkoła Podstawowa im. ks. kan. Jana Sieka

Liczymy kwiaty, motyle, żabki

10 czerwca 2020

Wprowadzenie liczby 10 - przeliczanie elementów.

 Prezentacja cyfry 10

- Rodzic prezentuje obraz graficzny cyfry 10 (karty pracy 6- latka str. 52, karty pracy 5- latka str. 45) , objaśnia z jakich dwóch cyfr składa się cyfra 10

- dziecko kreśli cyfrę w powietrzu, wodzi palcem po śladzie, układa cyfrę 10 z tasiemki, ze sznurka, z drucika kreatywnego itp.

- dziecko liczy palce w obu rękach:5 palców u jednej ręki, 5 palców u drugiej to razem 10.

 

Rozwiązywanie prostych zadań z treścią.

- Nad łąką fruwało 9 motyli niebieskich i 1 żółty. Ile wszystkich motyli było nad łąką?

 - Na łące rosły 3 kwiaty pomarańczowe i 7 czerwonych. Ile kwiatów rosło na łące?

 - W prawej ręce mam 5 palców i w lewej mam 5 palców. Ile mam wszystkich palców razem?

 Dziecko po usłyszeniu każdego zdania układa liczmany (klocki, kredki itp.) zgodnie z ilością elementów podanych w zdaniu, np. odliczają 9 klocków (9 motyli) i dosuwają 1 klocek (1 motyl) , przeliczają ustalając w ten sposób wynik dodawania.

 Dzieci 6- letnie karty pracy część 5 str. 52 i 53

Dzieci 5- letnie karty pracy część 4 str. 45 i 46

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2020-06-10
Data publikacji:2020-06-10
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Katarzyna Szymańska
Liczba odwiedzin:749