Narnia w pudełku
14 grudnia 2023
Jak zaktywizować ucznia, aby nie zasnął w czasie lektury, a może “lektura w pudełku”?
To był dobry pomysł dla uczniów piątej klasy. Założeniem tej metody jest zebranie przez czytających rekwizytów, które kojarzą się im z treścią utworu lub pomagają go zapamiętać. Uczniowie czytając powieść fantastyczną C. S. Levisa „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa” gromadzili przedmioty nawiązujące do lektury. Przygotowane pudełka uczniowie przynieśli na lekcję, która była wstępem do omawiania powieści fantastycznej. Uczniowie musieli zaprezentować zawartość swojej szafy i określić znaczenie przedmiotów w utworze. Uczniowie budowali krótsze i dłuższe wypowiedzi, próbowali argumentować dobór elementów. Wystąpienie przed rówieśnikami i powiedzenie kilku zdań jednych ogromnie stresowało, a inni zaskakiwali niezwykłym sposobem uzasadnienia swoich "skarbów". Pudełka piątoklasistów przypominały prawdziwe szafy, do wykonania których wykorzystano różnorodne materiały plastyczne (papier, bibułę, plastelinę, farby). Widać, że uczniowie zaangażowali się w przygotowanie zadania, a ich wyobraźnia nie ma granic.
Lekcja minęła niezwykle szybko. A oto zdjęcia “Lektury w pudełku”.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2023-12-14 |
Data publikacji: | 2023-12-14 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Katarzyna Szymańska |
Liczba odwiedzin: | 923 |