Narnia w pudełku

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

14 grudnia 2023

Jak zaktywizować ucznia, aby nie zasnął w czasie lektury, a może “lektura w pudełku”?

 To był dobry pomysł dla uczniów piątej klasy. Założeniem tej metody jest zebranie przez czytających rekwizytów, które kojarzą się im z treścią utworu lub pomagają go zapamiętać. Uczniowie czytając powieść fantastyczną C. S. Levisa „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa” gromadzili przedmioty nawiązujące do lektury. Przygotowane pudełka uczniowie przynieśli na lekcję, która była wstępem do omawiania powieści fantastycznej. Uczniowie musieli zaprezentować zawartość swojej szafy i określić znaczenie przedmiotów w utworze. Uczniowie budowali krótsze i dłuższe wypowiedzi, próbowali argumentować dobór elementów. Wystąpienie przed rówieśnikami i powiedzenie kilku zdań jednych ogromnie stresowało, a inni zaskakiwali niezwykłym sposobem uzasadnienia swoich "skarbów". Pudełka piątoklasistów przypominały prawdziwe szafy, do wykonania których wykorzystano różnorodne materiały plastyczne (papier, bibułę, plastelinę, farby). Widać, że uczniowie zaangażowali się w przygotowanie zadania, a ich wyobraźnia nie ma granic.

Lekcja minęła niezwykle szybko. A oto zdjęcia “Lektury w pudełku”.

Galeria

  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2023-12-14
Data publikacji:2023-12-14
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Katarzyna Szymańska
Liczba odwiedzin:923