Procedura nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Błędostowie

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

15 maja 2017

Podstawy prawne nadania szkole imienia:

1) § 1 ust 4 ramowego statutu publicznej szkoły podstawowej stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późniejszymi zmianami)

2) Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 17 marca 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o samorządzie gminnym - Art. 7 ust. 1 pkt 8 i art. 18 ust. 2, pkt 15 (Dz. U. z 2016 r. poz. 446 tekst jednolity).

Cel procedury, zasady:

1.Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Błędostowie

2. Imię szkole nadaje organ prowadzący w drodze uchwały, na wniosek Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.

Uzasadnienie procedury nadania imienia szkole:

Poprzez nadanie imienia szkoła:

uzyskuje swoistą indywidualną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół,

promuje osobę patrona, jego postawę życiową i dokonania,

w naturalny sposób pozyskuje do współpracy instytucje i osoby związane z patronem,

może oprzeć swoje działania wychowawcze na wartościach potwierdzonych życiem i działalnością patrona i ogólnie uznawanych przez społeczność,

wzbogaca swoją obrzędowość związaną z patronem.

Zasady:

W wyborach bierze udział cała społeczność szkoły (uczniowie, rodzice, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni).§

Każda społeczność przedstawia swojego kandydata.§

Wszyscy realizujemy projekt pod nazwą „Nadanie Imienia Szkole”.

Terminy realizacji poszczególnych etapów wyboru patrona ustala zespół koordynujący w porozumieniu z Dyrektorem szkoły.

Dyrektor szkoły w porozumieniu z zespołem koordynującym wyznacza osoby odpowiedzialne za realizację zadań szczegółowych.

Dyrektor szkoły kontroluje sprawny przebieg poszczególnych etapów i rozlicza odpowiedzialnych za ich realizację.

Tryb postępowania:

  1. Wnioskowanie do Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego o wszczęcie procedury nadania szkole imienia.
  2. Powołanie zespołu zadaniowego do spraw nadania imienia szkole.
  3. Ustalenie na posiedzeniu Rady Pedagogicznej harmonogramu działań.
  4. Wytypowanie kandydatur na patrona szkoły.
  5. Prezentacja kandydata na patrona.
  6. Gromadzenie, selekcjonowanie i opracowywanie materiałów na temat patrona.
  7. Przekazanie przez dyrektora wniosku o nadanie szkole imienia do organu prowadzącego szkołę.
  8. Powiadomienie Kuratorium Oświaty o działaniach związanych z nadaniem szkole imienia.
  9. Podjęcie przez Radę Gminy w Winnicy stosownej uchwały.
  10. Zorganizowanie przez Szkołę uroczystości nadania szkole imienia.
  11. Tworzenie ceremoniału szkoły.
  12. Praca z patronem.

 Harmonogram działań związanych z nadaniem imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Błędostowie (wrzesień 2016 - maj 2017).

Etap 

Działania

Wybór patrona

Wniosek do Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców, Samorządu Uczniowskiego.

Poinformowanie organu prowadzącego o wszczęciu procedury nadania imienia szkole.

Powołanie na posiedzeniu Rady Pedagogicznej zespołu zadaniowego do spraw związanych z nadaniem imienia szkole

Ustalenie harmonogramu działań.

Wytypowanie kandydatów na patrona.

Ujęcie zadania w rocznym planie pracy poszczególnych organów .

Przedstawienie procedury uczniom i rodzicom.

Stworzenie na stronie internetowej szkoły zakładki poświęconej pracom nad nadaniem imienia szkole, publikowanie materiałów

Prowadzenie tablicy informacyjnej poświęconej wyborowi patrona

Opracowanie scenariuszy godzin z wychowawcą:

Kto powinien zostać patronem naszej szkoły?

Nasza szkoła ma swoją historię.

Postać patrona elementem symboliki szkolnej.

Przeprowadzenie godzin wychowawczych według opracowanych scenariuszy

Wytypowanie kandydatów na patrona przez uczniów, rodziców, Posiedzenie Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców, Samorządu Uczniowskiego

zatwierdzające kandydata na patrona.

Skierowanie wspólnego wniosku – RP, RR, SU do Rady Gminy w Winnicy o nadanie szkole imienia.

Poinformowanie Kuratorium Oświaty.

Popularyzacja postaci patrona.

Przygotowanie prezentacji o szkole z okazji 70 rocznicy powstania, patronie - zamieszczenie na stronie internetowej.

Przygotowanie wystawy poświęconej patronowi.

Popularyzacja patrona na lekcjach, godzinie z wychowawcą.

Zredagowanie hymnu szkoły i jego linii melodycznej.

Konkurs literacki poświęcony patronowi szkoły.

Konkurs plastyczny związany z patronem.

Konkurs na logo szkoły.

Przygotowania do nadania imienia szkole.

Wystąpienia do Rady Gminy, Rady Rodziców, sponsorów o pomoc w sfinansowaniu przedsięwzięcia.

Zaprojektowanie sztandaru szkoły, tablicy pamiątkowej.

Przygotowanie ściany patrona oraz gabloty do przechowywania sztandaru.

Sporządzenie scenariusza przebiegu uroczystości nadania imienia połączonego z 70 - leciem istnienia szkoły

Wykonanie zaproszeń.

Urządzenie wystawy prac uczniów związanych z postacią patrona, 70 - leciem szkoły, losami absolwentów

 Przygotowanie dekoracji, wystroju klas, poczęstunku.

Przygotowanie folderu o szkole i patronie, publikacja na stronie internetowej szkoły.

Publikacja na stronie internetowej szkoły działań podjętych przez uczniów, nauczycieli, rodziców i władze samorządowe

Uroczystość nadania imienia.

Msza św. w kościele, uroczystość w szkole, odsłonięcie tablicy pamiątkowej, kapsuła czasu, zwiedzanie szkoły, poczęstunek

Podejmowanie dalszych działań popularyzujących, upamiętniających i promujących patrona szkoły w środowisku szkolnym i

lokalnym.

Podejmowanie działań w kierunku tworzenia symboli patronackich szkoły, nowelizacja  Programu Wychowawczego Szkoły.

Uzgodniono na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu 28.09.2016r.

 

 

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2017-05-15
Data publikacji:2017-05-15
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Katarzyna Szymańska
Liczba odwiedzin:6146