Chłopcy i dziewczynki, jedzcie witaminki!

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

27 kwietnia 2020

Kochani, na początek proponuję wysłuchanie piosenki pt. "Witaminki, witaminki" Fasoli, poniżej zamieszczamy link do piosenki oraz słowa:

https://www.youtube.com/watch?v=nYg5TJhjOEs

 

Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,

Słaby, mizerny, ponura mina,

A inni chłopcy silni jak słonie,

Każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.

 

Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?

Bo to głuptasek i witamin nie je!

 

Witaminki, witaminki,

Dla chłopczyka i dziewczynki,

Wszyscy mamy dziarskie minki,

Bo zjadamy witaminki.

 

Witaminki, witaminki,

Dla chłopczyka i dziewczynki,

Wszyscy mamy dziarskie minki,

Bo zjadamy witaminki.

 

Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,

Gruszka, pietruszka i kalarepka,

Kwaśne porzeczki, słodkie maliny,

To wszystko właśnie są witaminy.

 

Kto chce być silny i zdrowy jak ryba,

Musi owoce jeść i warzywa!

 

Witaminki, witaminki,

Dla chłopczyka i dziewczynki,

Wszyscy mamy dziarskie minki,

Bo zjadamy witaminki.

 

Witaminki, witaminki,

Dla chłopczyka i dziewczynki,

Wszyscy mamy dziarskie minki,

Bo zjadamy witaminki.

Bo zjadamy witaminki.

Mniam! Mniam!

Kochane dzieci, odpowiedzcie proszę teraz na pytania:

  1. Dlaczego Jasio ma ponurą minę?
  2. Co należy jeść, żeby być zdrowym jak ryba?
  3. Jakie owoce są wymienione w piosence?

 

A teraz Kochani czas na zagadki:

1.Skórka fioletowa,

a miąższ pod nią złoty,

smakuje wybornie,

wszyscy wiedzą o tym. (śliwka)

 

2.Każdy z was odgadnie

łatwo tę zagadkę,

ma bielutki korzeń

i zieloną natkę. (pietruszka)

 

3.Dobra gotowana i dobra surowa,

choć nie pomarańcza,

jest pomarańczowa.

Kiedy za zielony

pochwycisz warkoczyk

i pociągniesz mocno,

wnet z ziemi wyskoczy. (marchewka)

 

4.Jakie warzywo,

chociaż niewielkie,

wyciśnie z oczu

słoną kropelkę? (cebula)

 

5.Skórka pomarańczowa

do obrania gotowa.(pomarańcza)

 

6.Skórka jak aksamit,

miąższ soczysty wielce.

Gdy ugryziesz trochę,

zaraz zechcesz więcej. (brzoskwinia)

Kochani, teraz czas na pracę w książeczkach:

4- latki Karty Pracy cz.3, str. 63- Przyjrzyjcie się rysunkom. Co było najpierw, a co potem? Zaznaczcie kropkami kolejność wydarzeń. Opowiedzcie, jak dzieci przygotowały sałatkę owocową.

3- latki Karty Pracy cz.2, str. 55- Nalepcie na talerzu Oli owoce, a na talerzu Piotrka warzywa.

Kochani, bardzo prosimy o wykonanie pracy plastycznej: narysujcie swoje ulubione owoce i warzywa- pracę możecie wykonać kredkami, farbami, plastelina lub wykonać ją papierem samoprzylepnym (wydzieranka).

Możecie również kochani, wspólnie z rodzicami przygotować swoją ulubioną sałatkę.

Mamy nadzieję, ze podzielicie się z nami efektami waszych prac.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2020-04-27
Data publikacji:2020-04-27
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Katarzyna Szymańska
Liczba odwiedzin:771