W wiejskiej zagrodzie

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

6 maja 2020

1.Zabawa dydaktyczna pt. "Wiejskie zwierzęta" - słuchanie zagadek słownych i odgadywanie zagadek


Dobre ma zwyczaje - ludziom mleko daje ?( krowa)
-
Chodzi po podwórku, o ziarenka prosi, siaduje na grzędzie, pyszne jajka znosi ?( kura)
-
Bawię się w błocie, krzyczę kwiku, kwiku i mieszkam w chlewiku? ( świnia)

Syty i zadowolony głośno pomrukuje, lubi mleko, łapie myszy, zły pazurki pokazuje?
( kot)
- Głośno pieje kukuryku! Najważniejszy jest w kurniku? ( kogut)

Kochani, a teraz obejrzyjcie krótką prezentację o zwierzętach https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

  1. Opowieść ruchowa. Dzieci naśladują ruchy oraz odgłosy zwierząt. W czasie opowieści należy robić pauzy, by dzieci mogły same rozpoznawać, jakie odgłosami mówią zwierzątka.

    Kogut obudził się najwcześniej. Przeciągnął się(dzieci przeciągają się), ziewnął (dzieci ziewają), rozprostował piórka(dzieci wyciągają rączki w bok), wyczyścił swój piękny czerwony grzebień na czubku głowy i wyszedł z kurnika. Słoneczko już pięknie grzało. Kogut przeszedł się po podwórku(chodzą po pokoju), zajrzał to tu, to tam (rozglądają się), po czym wskoczył na płot(podskakują) i zapiał: kukuryku(dzieci naśladują koguta). Kury obudziły się natychmiast, zaczęły wiercić się na grzędzie, znosząc jajka. Kłóciły się przy tym okropnie… na całe podwórko niosło się ich gdakanie: ko, ko, ko, ko(dzieci naśladują gdakanie kury). Nieopodal w stajni usłyszał tę kłótnię koń, zawołał kilka razy: ihaha(dzieci naśladują konia). Wybiegł ze stajni i zaczął galopować: (kląskanie). W chlewiku obudziły się świnki i jak to ze świnkami bywa od razu były głodne, wołały: kwi, kwi, kwi(dzieci naśladują swinki). Gdy zjadły, poszły wytaplać się w błocie(dzieci kładą się na podłogę i udają świnki taplające się w błocie). Z obory wychyliła łeb krowa i przywitała się ze świnkami: muuuu(dzieci naśladują krowę). Całego gospodarstwa pilnował pies Burek, który, gdy tylko coś się działo, szczekał głośno: hau, hau, hau(dzieci naśladują psa). Aż do wieczora zwierzątka jadły, bawiły się na podwórku. A gdy słońce zachodziło, wróciły do swoich domków spać.
  2. Gdzie kto mieszka ? – rozmowa przy ilustracjach. Próby nazywania domów i dopasowywania obrazków zwierząt.

Kury, kogut – kurnik

Świnki – chlew

Koń – stajnia

Krowa – obora

Pies – buda

  1. Kochane dzieci, narysujcie swoje ulubione zwierzę, które pochodzi z wiejskiej zagrody. Pracę możecie wykonać kredkami, farbami lub flamastrami.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2020-05-06
Data publikacji:2020-05-06
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Katarzyna Szymańska
Liczba odwiedzin:608