Zwierzęta i ich dzieci
11 maja 2020
Kochani, na początek dzisiejszych zajęć proponujemy zabawę ruchowo-naśladowczą połączoną z ćwiczeniami ortofonicznymi. „Gospodarstwo Agatki”. Zapraszamy dzieci do zabawy, podczas jej trwania będziecie zamieniać się w różne zwierzęta i będziecie naśladować ich odgłosy oraz sposób poruszania się.
Tekst zabawy: Mała Agatka na wsi mieszkała i co dzień rano wcześnie wstawała (przeciągają się i ziewają kilkakrotnie). Razem z Agatką wstawały zwierzęta (podskoki), o których dziewczynka zawsze pamięta. Każde zwierzę wita się jak umie (ukłony), bo każde zwierzę swój język rozumie. Witają się kury, koty, kaczki, psy, (naśladujemy zwierzęta)
Kochani, przygotujcie teraz trzy paski papieru oraz wycięte z papieru sylwety kur (zamiast kur mogą być klocki, nakrętki od butelek). Rozłóżcie trzy paski papieru (grzędy), dziecko układa kury (klocki/korki) na grzędach i używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni, mówią gdzie siedzi ich kura np. na górnej, na dolnej, na środkowej grzędzie.
Teraz zapraszamy do zabawy plastycznej: „Mieszkańcy wiejskiego podwórka”, potrzebne materiały to plastelina/ciastolina, małe koraliki do wykonania oczu, przykrywka od pudełka kartonowego
Drodzy rodzice, pobawcie się plasteliną (ciastoliną), ulepcie z dzieckiem kilka figurek zwierząt gospodarskich i umieśćcie je w zagrodzie zrobionej z przykrywki kartonowej.
Poniżej zamieszczam kartę pracy, która powinna być u Państwa w „kserówkach”. Krasnale, połączcie sylwety dorosłych zwierząt z zwierzęcymi dziećmi. Następnie pokolorujcie sylwety zwierząt.
otwórz karta pracy
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2020-05-11 |
Data publikacji: | 2020-05-11 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Katarzyna Szymańska |
Liczba odwiedzin: | 477 |