Dobra zabawa to ważna sprawa
5 czerwca 2020
Drogie Krasnale, wiemy, że uwielbiacie bawić się, wykorzystując różne zabawki. Ale zabawa to nie tylko maskotki, lalki, klocki czy też samochodziki. Zabawa to także ruch i czynności.
Dzisiaj mamy propozycję przeróżnych zabaw, dlatego też serdecznie Was zapraszamy do zabawy. Na początek proponujemy zabawę ze śpiewem „Głowa – ramiona”. (link do piosenki poniżej) https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
Dzieci pokazują tę część ciała, którą wymieniają w piosence. Z każdym powtórzeniem zwrotki tempo piosenki przyspiesza
Głowa, ramiona, brzuch i stopy, brzuch i stopy, brzuch i stopy.
Głowa, ramiona, brzuch i stopy, brzuch i stopy, brzuch i stopy.
Oczy, uszy, usta, nos.
Kochani, a teraz wysłuchajcie piosenki pt. Piłka Oli”” (sł. D. Gellner, muz. B. Kolago) Zestaw ćwiczeń z elementami metody Carla Orffa
- Duża piłka w kropki złote
Ciągle skakać ma ochotę
Raz jest w górze, raz na dole
Do zabawy prosi Olę.
Ref: Ola, Ola, Ola, la
Ola, Ola piłkę ma
Ola, Ola, Ola, la
Klaszcze w ręce raz i dwa raz i dwa.
- Duża piłka z grubym brzuszkiem
Czasem chowa się pod łóżkiem
Czasem toczy się po stole
Do zabawy prosi Olę.
Ref: Ola, Ola, Ola, la…
III. Duża piłka figle płata
Goni mamę, goni brata,
Ale z Olą skakać woli,
Bo to przecież piłka Oli.
Ref: Ola, Ola, Ola, la…
https://www.youtube.com/watch?v=73hgwnSdMbY
Kochane Krasnale, teraz spróbujcie wyklaskać rytm refrenu piosenki „Piłka Oli”.
Drodzy rodzice zadajcie dziecku pytanie”
- Czy rytm jest taki sam, czy też zmienia się? (jest powtarzający się)
Teraz do zabawy będzie potrzebna nam piłka Oli – podanie piłki zgodnie z opisem w piosence (duża w kropki złote).Zabawa inscenizacyjna – odzwierciedlenie ruchem słów piosenki:
- podrzucanie piłki do góry i opuszczanie jej w dół
- toczenie piłki
- odbijanie piłką o podłogę
Zabawa relaksacyjna wg E Jacobson pt. „Spacer”
Spróbujmy pospacerować na siedząco. Pokażę wam jak się to robi, a wy mnie naśladujcie. Wyruszamy na drogę (uderzamy dłońmi płasko o uda, naśladując odgłosy chodzenia – 10s.) Teraz trochę pobiegniemy (szybciej uderzamy). Wyprzedza nas jeździec na koniu (wyklepujemy rytm galopującego konia). Przechodzimy przez most (bijemy pięściami w pierś). Na brzegu lasu widzimy sarenkę, skradamy się po cichutku, żeby jej nie spłoszyć (czubkami palców dotykamy ud). Zaczyna wiać wiatr, silniejszy huragan (wydmuchujemy powietrze, naśladując gwizd wiatru). Sarenka ucieka wielkimi skokami (uderzamy mocno dłońmi w uda). Wracamy powoli do domu, niektórzy są zmęczeni i wloką się na końcu, szurając nogami (dłonie udają wolne kroki).
4- latki- KP3, str. 74- Narysujcie skakanki po śladzie. Chłopcy mają skakankę nad głowami, a dziewczynki pod nogami. Narysujcie skakankę, przez którą skaczą Ola i Janek- nad głowami lub pod nogami dzieci.
Kącik artysty str. 32- zaprojektujcie swój wymarzony plac zabaw. Wyjmijcie elementy, które są pod ilustracją i umieścicie je na planszy według własnego pomysłu.
3- latki- narysujcie swoją ulubioną zabawkę lub zabawę, w którą uwielbiacie się bawić. Pracę możecie wykonać kredkami, mazakami lub farbami.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2020-06-05 |
Data publikacji: | 2020-06-05 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Katarzyna Szymańska |
Liczba odwiedzin: | 600 |