Dobra zabawa to ważna sprawa

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

5 czerwca 2020

Drogie Krasnale, wiemy, że uwielbiacie bawić się, wykorzystując różne zabawki. Ale zabawa to nie tylko maskotki, lalki, klocki czy też samochodziki. Zabawa to także ruch i czynności.

Dzisiaj mamy propozycję przeróżnych zabaw, dlatego też serdecznie Was zapraszamy do zabawy. Na początek proponujemy zabawę ze śpiewem „Głowa – ramiona”. (link do piosenki poniżej) https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Dzieci pokazują tę część ciała, którą wymieniają w piosence. Z każdym powtórzeniem zwrotki tempo piosenki przyspiesza

Głowa, ramiona, brzuch i stopy, brzuch i stopy, brzuch i stopy.

Głowa, ramiona, brzuch i stopy, brzuch i stopy, brzuch i stopy.

Oczy, uszy, usta, nos.

Kochani, a teraz wysłuchajcie piosenki pt. Piłka Oli”” (sł. D. Gellner, muz. B. Kolago) Zestaw ćwiczeń z elementami metody Carla Orffa

 

  1. Duża piłka w kropki złote

Ciągle skakać ma ochotę

Raz jest w górze, raz na dole

Do zabawy prosi Olę.

 

Ref: Ola, Ola, Ola, la

Ola, Ola piłkę ma

Ola, Ola, Ola, la

Klaszcze w ręce raz i dwa raz i dwa.

 

  1. Duża piłka z grubym brzuszkiem

Czasem chowa się pod łóżkiem

Czasem toczy się po stole

Do zabawy prosi Olę.

 

Ref: Ola, Ola, Ola, la…

 

III. Duża piłka figle płata

Goni mamę, goni brata,

Ale z Olą skakać woli,

Bo to przecież piłka Oli.

 

Ref: Ola, Ola, Ola, la…

https://www.youtube.com/watch?v=73hgwnSdMbY

Kochane Krasnale, teraz spróbujcie wyklaskać  rytm refrenu piosenki „Piłka Oli”. 

Drodzy rodzice zadajcie dziecku pytanie”

- Czy rytm jest taki sam, czy też zmienia się? (jest powtarzający się)

Teraz do zabawy będzie potrzebna nam piłka  Oli – podanie piłki zgodnie z opisem w piosence (duża w kropki złote).Zabawa inscenizacyjna – odzwierciedlenie ruchem słów piosenki:

  • podrzucanie piłki do góry i opuszczanie jej w dół
  • toczenie piłki
  • odbijanie piłką o podłogę

Zabawa relaksacyjna wg E Jacobson pt. „Spacer”

Spróbujmy pospacerować na siedząco. Pokażę wam jak się to robi, a wy mnie naśladujcie. Wyruszamy na drogę (uderzamy dłońmi płasko o uda, naśladując odgłosy chodzenia – 10s.) Teraz trochę pobiegniemy (szybciej uderzamy). Wyprzedza nas jeździec na koniu (wyklepujemy rytm galopującego konia). Przechodzimy przez most (bijemy pięściami w pierś). Na brzegu lasu widzimy sarenkę, skradamy się po cichutku, żeby jej nie spłoszyć (czubkami palców dotykamy ud). Zaczyna wiać wiatr, silniejszy huragan (wydmuchujemy powietrze, naśladując gwizd wiatru). Sarenka ucieka wielkimi skokami (uderzamy mocno dłońmi w uda). Wracamy powoli do domu, niektórzy są zmęczeni i wloką się na końcu, szurając nogami (dłonie udają wolne kroki).

 4- latki- KP3, str. 74- Narysujcie skakanki po śladzie. Chłopcy mają skakankę nad głowami, a dziewczynki pod nogami. Narysujcie skakankę, przez którą skaczą Ola i Janek- nad głowami lub pod nogami dzieci.

Kącik artysty str. 32- zaprojektujcie swój wymarzony plac zabaw. Wyjmijcie elementy, które są pod ilustracją i umieścicie je na planszy według własnego pomysłu.

3- latki- narysujcie swoją ulubioną zabawkę lub zabawę, w którą uwielbiacie się bawić. Pracę możecie wykonać kredkami, mazakami lub farbami.

 

 

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2020-06-05
Data publikacji:2020-06-05
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Katarzyna Szymańska
Liczba odwiedzin:600